Επιμορφωτικό Σεμινάριο στα πλαίσια του ERASMUS+

Σήμερα, Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2018, πραγματοποιήθηκε επιμορφωτικό/βιωματικό σεμινάριο στα πλαίσια του προγράμματος ERASMUS+ με θέμα “ΜΕΙΝΕ – Μην Εγκαταλείπεις Ιδανικά & Νέες Ευκαιρίες” όπου παρουσιάστηκαν Καλές Πρακτικές και Καινοτόμα Εργαλεία που εφαρμόζονται σε Ευρωπαϊκό επίπεδο για την αντιμετώπιση της Σχολικής Αποτυχίας και την Πρόληψη της σχολικής διαρροής.

Το σεμινάριο συμμετείχαν πλήθος εκπαιδευτικών του σχολείου μας και του 1ου Ε.Κ. Αγίων Αναργύρων όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.

Να ευχαριστήσουμε θερμά τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν και φυσικά τους οκτώ (8) εισηγητές εκπαιδευτικούς, που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ERASMUS+ για τις παρουσιάσεις τους και τις πολύ ενδιαφέρουσες βιωματικές δράσεις που πραγματοποίησαν στα πλαίσια του σεναρίου.

Οι Εισηγητές Εκπαιδευτικοί: κα. Αγγελοπούλου Άννα – ΠΕ87.02 Μαιευτικής / κα. Γρηπινιώτη Ραλλία – ΠΕ04 Φυσικός, κ. Δανέζης Χαράλαμπος – ΠΕ82 Μηχανολόγος, κ. Δρούγκας Φώτιος – ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, κα. Μητσοπούλου Ευσταθία – ΠΕ01 Θεολόγος, κ. Πάλλας Αναστάσιος – ΠΕ86 Πληροφορικής, κα. Πενταφράγκα Ιουλία ΠΕ86 Πληροφορικής και κα. Φώτη Μαρία ΠΕ02 – Φιλόλογος.

 


 

Το Πρόγραμμα του Σεμιναρίου

 

11:00 – 11:20 Προσέλευση – Καλωσόρισμα του Διευθυντή κ. Παυλίδη

11:20 – 12:00 Ενότητα 1: Η διαφορετικότητα στην εκπαίδευση (κα. Αγγελοπούλου, κα. Γρηπινιώτη)

• Γνωριμία με τα μοντέλα ενσωμάτωσης της διαφορετικότητας σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.
• Τομείς της διαφορετικότητας: φύλο, έκφραση φύλου, ηλικία, γλώσσα, θρησκεία, σεξουαλικό προσανατολισμό, σωματική ανάπτυξη, αναπηρία, ανάπτυξη νοητικών δεξιοτήτων, ικανότητα μάθησης, κλπ.
• Αλληλεπίδραση & ανατροφοδότηση με τις εμπειρίες για την αντιμετώπιση της σχολικής διαρροής από άλλα ευρωπαϊκά σχολεία.
• Ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης & συνεργασίας με τον μαθητή και το οικογενειακό του περιβάλλον.
• Ο ρόλος του διαμεσολαβητή και που κρίνεται απαραίτητος.
• Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και που πρέπει να αναπτύξει ανάλογες δεξιότητες (inclusive teacher).
• Η ύπαρξη κανονισμού/συμβολαίου τάξης.
• Βιωματικό workshop αντιμετώπισης & ενσωμάτωσης της θρησκευτικής διαφορετικότητας στη σχολική κοινότητα.

12:00 – 12:40 Ενότητα 2: Διαχείριση των συγκρούσεων, συναισθηματική νοημοσύνη & πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού (κα. Μητσοπούλου, κ. Δρούγκας)

  • Δεν είναι πάντα εύκολο να δουλεύουμε μαζί!
  • Συναισθηματική & Κοινωνική Νοημοσύνη (emotional and social intelligence).
  • Τι είναι συναισθηματική νοημοσύνη και ποιες οι διαστάσεις της.
  • Η συναισθηματική διαδικασία
  • Αντίληψη & έκφραση συναισθημάτων
  • Πρόληψη του Bulling
  • Βιωματικό παιχνίδι/ασκήσεις

12:40 – 13:00 Διάλειμμα – Καφές

13:00 – 13:40 Ενότητα 3: Διαχείριση του άγχους & τρόποι αποφυγής αγχωτικών εμπειριών (κα. Πενταφράγκα, κα. Φώτη)

  • Χαρακτηριστικά του άγχους – συμπτώματα.
  • Διερεύνηση πηγών του στρες – αιτίες & αποτελέσματα.
  • Τρόποι ανάπτυξης ανθεκτικότητας (αντοχής) στο άγχος – ο ρόλος της αυτοεκτίμησης.
  • Διαχείριση του άγχους, εργαλεία και στρατηγικές.
  • Τεχνικές & βιωματικές ασκήσεις διαχείρισης αγχωτικών καταστάσεων στο εργασιακό μας περιβάλλον.

13:40 – 14:20 Ενότητα 4: Δημιουργώντας τις συνθήκες για ένα χαρούμενο σχολείο (κ. Πάλλα, κ. Δανέζης)

  • Εισαγωγή στις βασικές αρχές της Θετικής Ψυχολογία (Positive Psychology) και στις τεχνικές της Θετικής Εκπαίδευσης (Positive Education).
  • Τρόποι δημιουργίας ενός θετικού κλίματος μέσα στην Τάξη και προώθηση της συνεργασίας ανάμεσα στους μαθητές και τους καθηγητές.
  • Προτάσεις για βιωματικά παιχνίδια & ιδέες για την δημιουργία ενός χαρούμενου σχολείου.

14:20 – 15:00 Ανοικτή Συζήτηση – Ολοκλήρωση Σεμιναρίου

 

Κατεβάστε το Πρόγραμμα σε μορφή PDF

 

 


 

Φωτογραφικό Υλικό από την Εκδήλωση