Ευχαριστούμε την Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και συντονίστρια του Προγράμματος Ενεργώ ως Πολίτης κα Ιωάννα Δεκατρή

Ευχαριστούμε την Υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και συντονίστρια του Προγράμματος Ενεργώ ως Πολίτης κα Ιωάννα Δεκατρή για την αναφορά στο σχολείο και την δουλειά των εκπαιδευτικών και των μαθητών μας.

 

Η ανάρτηση της κα. Δεκατρή:

Με το πέρας του διδακτικού έτους 2021-22, που υπήρξε πολύ δύσκολο από κάθε άποψη, ενώ συνάμα βιώσαμε όλ@ τη συσσώρευση της κόπωσης ζώντας στην 1, 2, 3, 4, …5 Covid εποχή και πιο πολύ τα εφηβάκια μας, υπάρχουν ομάδες συναδέλφων και σχολικές κοινότητες που αγωνίζονται στο πεδίο της σχολικής τάξης όχι μόνο για τις εντός ωρολογίου προγράμματος υποχρεώσεις- καθόλου εύκολη υπόθεση-, αλλά και με την υλοποίηση επιπλέον εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων, στην προκειμένη περίπτωση για την ενδυνάμωση της Ενεργού Πολιτειότητας…
Δυο τέτοιες περιπτώσεις σχολείων που οφείλω και να αναφέρω εδώ είναι μάλιστα ένα Γενικό Λύκειο και ένα Επαλ της Δυτικής Αθήνας. Οι συνάδελφοι/ισσες δούλεψαν με τους μαθητές και τις μαθήτριές τους με τρόπο βιωματικό, αλληλεπιδραστικό και σε διασύνδεση με την πραγματικότητα που βιώνουμε όλοι και όλες αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό υλικό του προγράμματος του Ιδρύματος Λαμπράκη “Ενεργώ ως Πολίτητς” προς την ενδυνάμωση διαστάσεων της Ενεργού Πολιτειότητας και των αξιών της Δημοκρατίας και του Ανθρωπισμού. Θερμά συγχαρητήρια για την εξαιρετική δουλειά και τις καίριες δραστηριότητες που ανέπτυξαν το 5ο ΓΕΛ ΑΙΓΑΛΕΩ & 1ο ΕΠΑΛ ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ. Οι συνάδελφοι/ισσες ξεπέρασαν τον εαυτό τους και της όποιες δυσκολίες και έκαναν εκπληκτικές συνεργατικές δραστηριότητες με τα παιδιά. Χίλια Μπράβο σε όλες τις ομάδες και ευχαριστίες εκ μέρους του προγράμματος: Ευχαριστούμε από καρδιάς: Rallia Gripinioti, Ιωάννα Σπυροπούλου, Μαρία Φώτη, Ελένη Παπαϊωάννου από το 1ο ΕΠΑΛ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ-1st Vocational School Agioi Anargyroi : Οι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν με διαδικτυακά σεμινάρια και υλοποίησαν από 5 δραστηριότητες στα τμήματά τους. Οι δραστηριότητες παρουσιάστηκαν στους συντελεστές του προγράμματος και σε εκδήλωση που επισκέφτηκαν οι μαθητές στο τέλος της σχολικής χρονιάς. Παρουσιάζουν εδώ κάποιες είναι σε ψηφιακή μορφή. Ένα ευρετήριο στερεοτύπων https://www.thinglink.com/scene/1552628172292358147
και μια ψηφιακή αποτύπωση των περιβαλλοντικών προβλημάτων της κοντινής περιοχής γύρω από το σχολείο. https://padlet.com/epalena/qjz9xjg6y0d46dyi
που δημιούργησαν στο πλαίσιο του προγράμματος Ενεργώ ως Πολίτης, της συμμετοχής μας στο Εθνικό Θεματικό Δίκτυο #Βιώσιμη_Πόλη και του ψηφιακού γραμματισμού τους, οι μαθητές της Α τάξης στη Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων. Επίσης φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες όλων των τμημάτων.
Χίλια Μπράβο στις εκπαιδευτικούς και στους τους μαθητές/τριές τους . #Ενεργώ_ως_Πολίτης #Acting_as_Citizens
Αντίστοιχα, από το 5ο ΓΕΛ Αιγάλεω, οι συνάδελφοι/ισσες: Γρηγορίτσα Πολυζώη, Marina Karavota, Σταυρούλα Γεροντίτη, Βασιλική Λευκαδίτη, και Παναγιώτη Γκοτσόπουλος.
Επιμορφώθηκαν με διαδικτυακά σεμινάρια του προγράμματος και υλοποιήσαν με ιδιαίτερο ενθουσιασμό τις παρακάτω δράσεις ευαισθητοποίησης στην ενεργό πολιτειότητα:
1. 20 μαθητές/μαθήτριες της Α΄τάξης συζήτησαν για τις αξίες, τις πεποιθήσεις και τα ενδιαφέροντα που θεωρούν ότι τους/τις ορίζουν ανακαλύπτοντας την προσωπικότητα και τον χαρακτήρα τους και τη σημασία εκείνων των χαρακτηριστικών που τους ενώνουν αλλά και τους κάνουν ξεχωριστούς, αποδεικνύοντας πως μέσω της αποδοχής και εκτίμησης του εαυτού τους μπορούν να προχωρήσουν στην αποδοχή του Άλλου.
2. 65 μαθητές/μαθήτριες της Α και Β τάξης προσέγγισαν την έννοια των νόμων, των δικαιωμάτων αλλά και των υποχρεώσεων των νέων με όπλο την προϋπάρχουσα γνώση και εμπειρία τους. Ταξινόμησαν τα δικαιώματα μέσα από ερωτηματολόγια σε ατομικά, κοινωνικά και πολιτικά και διαμόρφωσαν τον δικό τους δεκάλογο υποχρεώσεων.
3. 24 μαθητές/μαθήτριες της Β΄τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας με βιωματικό τρόπο προσπάθησαν να κατανοήσουν την έννοια των χαλκευμένων ειδήσεων, να αντιληφθούν πώς χτίζεται μια εικόνα του κόσμου από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, να εξετάσουν αν και αυτοί/ές ως πομποί έχουν πιθανόν διαδώσει ψευδείς ειδήσεις και να σκεφτούν την ατομική τους ΕΥΘΥΝΗ στην διακίνηση μιας πληροφορίας!
Το έργο “Ενεργώ ως Πολίτης” υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος Active citizens fund, με φορέα υλοποίησης το Ίδρυμα Λαμπράκη – Lambrakis Foundation και εταίρο το Κοινωφελές Ίδρυμα Α Κ Λασκαρίδη – A C Laskaridis Charitable Foundation Active citizens fund Greece SolidarityNow